References
American Psychological Association. (2007). Report of the APA Task Force on the Sexualization of Girls. Retrieved from http://www.apa.org/pi/women/programs/girls/report-full.pdf
Baack, D., & Clow, K. E. (2007). Integrated Advertising, Promotion, and Marketing Communications , 3rd Edition. Pearson, Prentice Hall, Woodland Hills, CA.
Brito-Rhor, M. D. (2019). El rol que tienen los estímulos sexuales en la publicidad digital desde una perspectiva fisiológica y psicológica. BURJC Digital. Retrieved November 20, 2019, from https://eciencia.urjc.es/handle/10115/16269.
Brito-Rhor, M. D., Rodríguez-Herráez, B., & Chachalo-Carvajal, G. (2019). ¿Influye la intensidad de los estímulos sexuales y el feminismo en las actitudes de los consumidores hacia las apelaciones sexuales y el juicio ético? Una perspectiva ecuatoriana. Revista De Comunicación De La SEECI,0(48), 45. doi:10.15198/seeci.2019.48.45-63
Carpenter, C., & Reichert, T. (2004, Diciembre). An Update on Sex in Magazine Advertising: 1983 to 2003. Journalism & Mass Communication, 81, 823-837.
Díaz, A. (julio-diciembre, 2011). La imagen metafórica publicitaria. Cuadernos de Lingüística Hispánica. (18). pp. 27-42
Goodrum, C. A., & Dalrymple, H. (1990). Advertising in America: The First Two Hundred Years. New York.
Hazlett, R. L., & Hazlett, S. Y. (1999). Emotional response to television commercials: Facial EMG vs self-report. Journal of Advertising Research 39 (2), 7–23.
Hyllegard, K., Yan, R., Ogle, J., & Attmann, J. (2010). The influence of gender, social cause, charitable support, and message appeal on Gen Y’s responses to cause-related marketing. Journal of Marketing Management, 27 (1/2), 100–123. doi:http://dx.doi.org/10.1080/02672571003683755
Jato-Seijas, E. (2007). El desarrollo de la carrera profesional de las mujeres: particularidades y obstáculos. Revista Portuguesa de Pedagogía, 41(3), 151-171.
Lee, H., Lee, J., & Harrell, G. D. (2002). Advertising=S longitudinal effect on brand and attitudes: The moderating roles of evaluation goals and attitude confidence. Advances in Consumer Research 29, 173–179.
Martínez-Rodrigo, E., & Sánchez-Martín, L (Diciembre 2011) Publicidad en internet: Nuevas vinculaciones en las redes sociales. Revista de comunicación Vivat Academia. (XIV) 117E pp. 469-480
Molina, A., & Tejada, A. (2017). Instrumentos de medida de actitudes hacia la sexualidad: Una revisión bibliográfica sistemática. Revista Iberoamericana de Diagnóstico y Evaluación - e Avaliação Psicológica, 1(43), 17-32. doi:https://doi.org/10.2
Moya, C. (2006) Relevancia e inferencia: Procesos cognitivos propios de la comunicación humana. : Forma y función [revista en línea]
Navarro-Astor, E., Román-Onsalo, M., & Infante-Perea, M. (2016). Revisión internacional de estudios de barreras de carrera bajo la perspectiva de género en la industria de la construcción. Innovar, 26(61), 103-118. doi: 10.15446/innovar.v26n61.57169.
O'Guinn, T., Allen, C., & Semenik, R. J. (2012). Advertising and Integrated Brand Promotion (6 ed., Vol. nn). (nn, Ed., & nn, Trans.) Estados Unidos: South-Western Cengage Learning.
Percy, L., & Rossiter, J. R. (1992). Advertising stimulus effects: A review. Journal of Current Issues and Research and Advertising(14), 75-90.
Reichert, T., & Lambiase, J. (2003). How to get "kissably close": Examining how advertisers appeal to consumers' sexual needs and desires. Sexuality & Culture, 7(3), 120-136. doi:http://dx.doi.org/10.1007/s12119-003-1006-6
Reichert, T., & Lambiase, J. (2012). Sex in Advertising Perspectives on the Erotic Appeal. New Yorf: Routledge.
Reichert, T., & Ramirez, A. (2000). Defining Sexually Oriented Appeals in Advertising: a Grounded Theory Investigation. Advances in Consumer Research Volume 27, eds. Stephen J. Hoch and Robert J. Meyer, Provo, UT : Association for Consumer Research, 267-273.
Reichert, T., Heckler, S. E., & Jackson, S. (2001). The Effects of Sexual Social Marketing Appeals on Cognitive Processing and Persuasion. Journal of Advertising 30, 13-27.
Sperber, D. & Wilson, D. (1996). Relevance. Communication & cognition (second edition) Oxford UK & Cambridge USA: Backwell.
Trujillo, F. (2001) La teoría de la Relevancia como base para una nueva interpretación de la comunicación. Euphoros (3) pp. 221-232
Van Dijk, T. (1980) Texto y contexto. Semántica y pragmática del discurso. Madrid: Ediciones Cátedra
Varón, A. (2003) El contexto en la Teoría de la Relevancia. Humanities Research. Asociación de Humanidades de la Universidad de Kanagawa. (151) pp. 27-51
Wilson, R., & Moore , N. K. (1979). The Role of Sexually-Oriented Stimuli in Advertising: Theory and Literature Review. In NA - Advances in Consumer Research Volume 06, eds. William L. Wilkie, Ann Abor, MI : Association for Consumer Research, 55-61. Retrieved from http://acrwebsite.org/volumes/9530/volumes/v06/NA-06
Wilson, D. & Sperber, D. (2004) Teoría de la Relevancia. Revista de investigación lingüística. (VII) pp.237-286.
World Economic Forum: The Global Gender Gap Report 2018. (n.d.). Retrieved from http://www3.weforum.org/docs/WEF_GGGR_2018.pdf
Yus, F. (2003). Cooperación y relevancia. Dos aproximaciones a la interpretación. Alicante: Publicaciones de la Universidad de Alicante
Zhang, Y., Dixon, T., & Conrad, K. (2010). Female body image as a function of themes in rap music videos: a content analysis. Sex Roles, 62, 787–797.
Zimmerman, A. & Dahlberg, J. (2008). The Sexual Objectification of Women in Advertising: A Contemporary Cultural Perspective. Journal of Advertising Research. doi:10.2501/S0021849908080094